Terug naar overzicht

Loyaliteitsprogramma voor opticiensloyalty

Binnen SOZ-loyalty wordt de klant gedurende de ‘levenscyclus’ van zijn bril gevolgd, van aankoop tot en met vervanging. Door het met regelmaat met de klant communiceren en extra service te verlenen is gebleken dat de klant genegen is eerder tot vervanging van zijn bril over te gaan. De gehele communicatie binnen SOZ-Loyalty is geautomatiseerd. Alle uitingen worden uit naam en in de huisstijl van de betreffende SOZ opticien naar de klant verzonden. De opmaak en teksten worden continu professioneel opgemaakt en aangepast aan de periode en met eventuele actiethema’s.

Een grote schare aan loyale klanten heeft een aantal voordelen: Minder uit te geven aan acquisitiekosten. Meer interactie met bestaande klanten waardoor je meer kennis vergaart over het aankoopgedrag, de interesses en voorkeuren. Het gevolg is dat je beter en meer gerichte aanbiedingen kunt doen. Een hogere barrière op om over te stappen naar de concurrent.In de theorie wordt gesproken over een tweetal vormen van loyaliteit: gedragsmatige en emotionele loyaliteit:

Gedragsmatige loyaliteit

Kernwoord in deze vorm is relevantie. Relevantie van het aanbod, en de relevantie van de marketingcommunicatie via e-mails, gepersonaliseerde aanbiedingen en het succes van klantsegmentatie.

Emotionele loyaliteit

Kernwoord hier is de klantervaring. Een positieve klantervaring, bepaald door de gebruiksvriendelijkheid, het product, de service & support, het vertrouwen en de betrouwbaarheid van de SOZ opticien: Door het verzamelen van e-mailadressen kunnen uw klanten worden geïnformeerd over nieuwe producten maar ook voor het oproepen van controle van de contactlenzen. Cross-selling van zonnebrillen en of daglenzen genereert een extra omzetimpuls.

Wij werken onder andere voor: